TEIÀ

Aquesta és una zona de vol on fa molts anys que és vola (des de mitjans dels '70), primer amb delta i ara fonamentalment en parapent. És molt aprop de Barcelona (20 Km) i les vistes al mar, a tot el Maresme, i al Barcelonès Nord son molt maques.

Població Teià (El Maresme)
Lloc d'envol
Turó del Baldiri (427 m)
Coordenades envol (UTM 31)
x=444070
Bona per parapent
Per delta caldria arreglar
Aterratge
Ampli però una mica brut (matolls)
x=443779
y=4594630
z=133
Tipus de vol Dinàmic

Parapent: La sortida és bona i segura, però nomès hi caben 2 o 3 veles alhora (quan està neta). Es tracta de vol dinàmic de vessant. Si fa prou vent pots fer ladera fent buits per sobre el turó, i si no ves seguint les crestes a l'esquerra de la sortida. El camp "oficial" actual està enmig de les vinyes, entre el cementiri i el poble, el reconiexeràs per que hi ha un pinet amb les cintes de vent i una barraca enmig. Es força gran però brut. Aprofita'l mentres duri...

Delta: El camp delta que hi havia fins no fa gaire, actualment (desembre 2006) ha desaparegut arrassat per la febre urbanitzadora del Maresme; hi han crescut uns blocs de pisos. El camp de parapent podria servir "in extremis" però és massa brut de matolls. Una opció a l'hivern és anar fins a la platja, encara que caldria sobrevolar el nucli d'Ocata massa baix, des del punt de vista legal.

Com pujar a dalt:

Hi ha dos camins per pujar amb cotxe. El primer millor amb tot terreny ja que puja molt: Quan entres al nucli de Teià, enlloc de seguir Riera amunt, segueixes a la dreta atravessant la urbanització de Sant Berger en direcció a Premià de Dalt. Entrant una mica al terme municipal d'aquest poble, al Barri del Remei, t'has d'enfilar per una urbanització situada a la vessant est del Turó, i desprès continuar per la pista de sorra que porta a dalt. La primera (i la segona) vegada et perdràs però desprès veuràs el camí ideal, i que s'hi puja amb 15 minuts.

L'altre camí, per cotxe normal, es el de pujar per la Riera de Teià. Quan arribes a la sorra segueixes a l'esquerra i després el primer trencant a la dreta s'enfila fins a coll de clau, després segueixes la carretera de la carena i al arribar a dalt trenques per la pista a la dreta fins l'envol, aparques i 1 minut a peu fins la sortida. És el cami recomenat.

Jo el que aconsello... es pujar a peu en 35 minuts per qualsevol dels dos corriols (actualment pistes anti incendis) a dreta i esquerra que surten de darrera el cementiri.

Tipus de vol:

De baixada quan no fa vent, i dinàmic de ladera quan bufa el garbí (SO). Hi han algunes ascendències tèrmiques però son petites. Hi ha gent que ha arribat volant en parapent fins a la platja, però normalment queda massa lluny, i a més s'ha d'atravessar una autopista (la A-19), i al final de tot la N-II i el tren, encara que hi han alguns camps alternatius per si no hi arribes.
A principis dels 80' es posible que alguna delta arribés fins a la platja de Montgat. Fa uns anys, amb una delta Icaro Laminar es va arribar fins a Calella... creuant més de mig Maresme

Precaucions:

Si el vent entra allevantat és millor no volar ja que tot el vessant queda una mica a sotavent i amb rotors (a no ser que et passis de seguida a l'esquerra i volis pel costat del vent). A l'estiu a mig dia, les condicions son fortes. Procura aterrar fora dels camps conreats i respectar les vinyes i els pagesos. Si vols fer aventures de "distancia" vigila perquè en aquesta zona del Maresme hi han cables i les cases creixen per tot arreu com bolets.

Envol Turó del Baldiri
Foto des de l'envol del Turó del Baldiri (8-12-2006). El camp habitual en primer terme, entre el cementiri i el poble. Algun altre camp alternatiu.

Mapa de la zona: (1:25000 de l'Editorial Alpina)

Envol = Turó del Baldiri (427m)
C1= camp de parapent entre piscines i cementiri, el camp gran entre les vinyes, el que te una barraqueta enmig
C2= camp actualment urbanitzat, ja no val

Plànol detallat de camps "oficials" i alternatius (137Kb).
Mapa ICC 1:50000 De Teià i El Masnou, fins el mar (131Kb)
Fotos antigues de la zona

Fotos 2007, al meu blog:

Detall de camps d'aterratge (2008):

Actualitzat a 8 de juliol de 2007.